Декада  правового  виховання

Інтерв’ю  з  Правознайком

«Світ  друзів»


Мета.      Допомогти дітям дізнатися про їхні права, навчити поводитися в різних    ситу-
                 аціях, приймати правильні рішення, не робити помилок у повсякденному
                 житті.
                
                «Дитина має право в злагоді та дружбі співіснувати з усіма людьми, кожен потребує захисту та піклування» (Конвенція ООН про права дитини. Ст. 3).
-         Правознайку, мені часто говорять: «Будь самим собою». А що це означає?
-         Це означає бути природнім, приймати себе таким, який ти є, правильно оцінювати свої дії та вчинки, бачити себе ніби збоку.

Завдання 1 .     Намалюйте квітку. Кожна пелюстка якої нехай відповідає рисам вашого  характеру. (Я – доброта, чуйність, нетерпимість, скромність, співчуття, себелюбність, стриманість, різкість).
Завдання 2.     З'єднай із потрібним малюнком ті риси, які ти найбільше цінуєш у своїх друзях хлопчиках та друзях – дівчатках.
     (Хазяйновитість, розум, чесність, пам’ять, хоробрість,  доброта, мужність, відчайдушність, зібраність, сміливість, краса, твердість, кмітливість, ніжність, уміння готувати).

-         Шановний Правознайку! Я менший і слабший за інших. Що робити, коли мене кривдять, а я не можу дати здачі.
-         Якщо ти сам не можеш себе захистити, то необхідно звернутися по допомогу до старшого (учителя,  батьків, брата, сестри, старших друзів).
«Ніхто  не повинен зазнавати катувань, або жорстокого нелюдського ставлення»     (Декларація прав дитини. Ст. 5).

-         Я часто чую від дорослих слово «толерантність». Чи не міг би ти пояснити, що воно означає?
-         Толерантність – це поблажливість, терпимість до чиїхось думок, поглядів. Уміння жити поруч з іншими людьми. Люди мають бути терпимими до інших, поважати  1
-         одне одного, бути  дружелюбними, милосердними, добрими, ввічливими. Кожний має право на повагу й терпимість із боку тих, хто його оточує.

Завдання 3.          Кого можна вважати гарним другом?
-         Дорогий  Правознайку!  Які можуть бути причини сварок і конфліктів у дітей?
Будь – хто не завжди може бути правим.
Не зуміли вислухати одне одного.
Не зуміли критично оцінити себе.
Образилися через дрібниці.
Не поступилися під час суперечки.
Не зрозуміли одне одного.
Не поставили себе на місце іншого.
-         У нашому класі є хлопчик, якого завжди всі ображають. Як йому допомогти?
-         Ти зможеш допомогти цьому хлопчикові, якщо сам не будеш ображати його. Якщо зможеш, захисти його. Поясни дітям, що він такий, як усі, й ображати його не можна. Спробуй із ним подружитися. Справжня дружба – це коли люди поважають права одне одного й справедливо ставляться одне до одного.
-         Правознайку, поясни мені, будь ласка, значення слова « компроміс». Я чув, що за допомогою нього можна розвязати конфлікт.
-         Компроміс, - це згода з ким-небудь у чомусь, якої досягають за допомогою обопільних поступків. Людина може йти на компроміс свідомо, виказуючи цим повагу до свого товариша.
Не треба боятися компромісів, вони допомагають тільки швидше розвязати конфлікт.
Поради Правознайка
Як уникнути конфлікту?
ü Усвідом, що дрібна сварка може перерости в дуже серйозний конфлікт;
ü зберігай спокій;
ü не піддавайся непотрібним емоціям;
ü іди назустріч іншим людям;
ü не слід піддаватися поганому впливу друзів.
2
Завдання 4                   Чи добре ти знаєш свого друга?
                             Заповни порожні квадратики.
Подарунок другові. (намалюй)


Улюблене заняття

1.

2.

3.

Що я знаю про свого друга.
1.

2.

3.

    

-         Правознайку, я домовився з другом піти покататися на санчатах. Він сказав, що зустрінемося о 14 годині, а сам не прийшов і навіть не передзвонив. Як треба вчинити в такій ситуації?
-         Постарайся з’ясувати причину. Якщо вона не поважна, то спробуй пояснити, що так робити погано.                                   
3
-         Мені б дуже хотілося, аби до мене добре ставилися мої однокласники. Як ти думаєш, що для цього потрібно?
-         Для цього потрібно не так уже й багато:
ü не кривдити інших ( ані словом, ані ділом);
ü поважати думку інших;
ü бути чемним зі своїми однокласниками;
ü уміти слухати;
ü не давати марних обіцянок;
ü не заздрити успіхам товаришів;
ü уміти визнавати свої помилки;
ü співчувати однокласникам, коли зними трапляється лихо;
      Якщо ти зможеш скористатися цими порадами в житті, то проблем у класі в тебе не буде. Була відкрита Нова земля, де є все необхідне для людського існування. На цій землі раніше ніхто не жив. Там не було законів.

Завдання 5.         Придумай назву країні й запиши перелік із відомих тобі правил,              за якими будуть жити ті, хто там оселиться.

Підсумок.
Закони дружби
v Довіряти другові;
v Ділитися новинами;
v Уміти зберігати чужі Таємниці;
v Радіти разом із другом,
v Не створювати незручних ситуацій;
v Захищати друга;
v Пропонувати свою допомогу;
v Не критикувати;
v  Виконувати свої обіцянки.


  
4
-         Правознайку, мені часто говорять: «Будь самим собою». А що це означає?

-         Шановний Правознайку! Я менший і слабший за інших. Що робити, коли мене кривдять, а я не можу дати здачі.

-         Я часто чую від дорослих слово «толерантність». Чи не міг би ти пояснити, що воно означає?

-         Дорогий  Правознайку!  Які можуть бути причини сварок і конфліктів у дітей?

-         У нашому класі є хлопчик, якого завжди всі ображають. Як йому допомогти?

-         Правознайку, поясни мені, будь ласка, значення слова « компроміс». Я чув, що за допомогою нього можна розвязати конфлікт.

-         Правознайку, я домовився з другом піти покататися на санчатах. Він сказав, що зустрінемося о 14 годині, а сам не прийшов і навіть не передзвонив. Як треба вчинити в такій ситуації?

-         Мені б дуже хотілося, аби до мене добре ставилися мої однокласники. Як ти думаєш, що для цього потрібно?


Немає коментарів:

Дописати коментар