Урок літературного читання
Костянтин Ушинський
«Витівки старої зими»
3 – Б клас
Мета:
розширити знання учнів про творчість К. Ушинського;
вдосконалювати навички читання;
узагальнити знання учнів про зиму, її ознаки;
розвивати усне мовлення, увагу, мислення;
виховувати мотивацію до навчання.
І. Організаційний момент.
ІІ. Мовленнєва
розминка. Дихальна гімнастика.
1. Вдих носом – затримка дихання – видих через рот.
2. Робота
над скоромовкою.
Дзижчить над
житом жвавий жук.
Бо жовтий він
вдягнув кожух.
Набундючивсь бурундук,
Бурундук жбурнув сундук,
Бурундучий сундук – «бух»,
Був сундук – лишився пух.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання .
( Робота в групах ).
·
Прочитати зачин казки.
·
Яка біда трапилася в родині дідуся?
·
Розкажіть про старших братів Івана. Чим
вони схожі між собою?
·
Чому Івану пощастило? Якою він був
людиною?
·
Що в казці чарівного? А що могло бути
насправді?
·
Прочитати виразно підготовлений уривок
Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
-
Який розділ ми вивчаємо? (Світ
літературних казок)
-
Сьогодні ми прочитаємо ще одну казку.
Чому вона буде присвячена, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
1
Чудо-сани прилетіли, Білокоса,
білолиця.
Скакуни в тих санях білі. Рукавом махає,
В санях тих
сидить цариця
Сріблом все вкриває. (Зима)
-
Назвіть зимові місяці.
-
Який зараз місяць?
-
Давайте згадаємо ознаки зими.
На дошці картка з написом зима, навколо картки зі словами: мороз,
сніг, хуртовина, замети, іній, спека, вітер, дощ, листопад,бурульки, повінь.
Треба з’єднати ознаки зими зі словом зима.
Робота над новим матеріалом.
1.
Опрацювання
статті про К. Д. Ушинського.
Читання мовчки учнями.
-
Де минуло дитинство й гімназійні роки К.
Д. Ушинського?
-
Чому видатний педагог вирішив створити
нові підручники для дітей?
-
Що відкривають нам дитячі твори
Ушинського?
2.
Опрацювання
казки К. Ушинського «Витівки старої зими.»
-
Як ви вважаєте, чому в цій казці автор
називає зиму старою?
Словникова робота .
-
Прочитайте в лівому стовпчику слова і
доберіть до них тлумачення з правого стовпчика.
Стугоніти - піч, що служить для
опалювання приміщення.
Груба
-
нижній край солом’яної покрівлі, що звисає над стіною.
Стріха
-
будівля для свійської худоби та птиці, сарай.
Груба
-
стукати, ударяти по чомусь; утворювати тривалий шум.
Валка
-
загострений з одного кінця шматок дерева або металу.
Клинок, клин -
група запряжених кіньми возів, що рухаються один за одним.
Аналіз змісту
казки за частинами.
( Робота в
парах. ) За заголовками складаємо план.
Іч. Читання голосно.
- Що задумала бабуся - зима?
- З кого
почала? Чому? - Заголовок. (Задум бабусі-зими) 2
ІІ ч.
Читання напівголосно.
- Як бабуся-зима зживала птахів?
- Як птахи рятувалися?
- Заголовок. (Зживання
птахів)
Фізхвилинка. 1 – 2
- дружно встали, Порубали дружно
дрова 1-2, 1-2.
Добре спинки порівняли. Не стомились –
відпочили,
3 - швиденько взяли гирі, і за парти тихо сіли.
Підняли разів з чотири.
Попиляли дружно дрова 1 – 2, 1 –
2.
ІІІ ч.
Читання пошепки.
- На кого тепер накинулась зима? Як?
- Чи злякалися звірі? Як вони пристосувалися до зими?
- Заголовок. (Зима
і звірі)
IV ч. (4 і
5 абзаци). Дзижчаче читання.
-
Прочитайте зноску.
- До кого тепер
добирається зима? Як саме?
-
Куди мешканці озер і річок
поховалися?
-
Заголовок. (Зима і риби)
Vч. 6 абзац.
Читання напівголосно.
-
Прочитайте зноски.
-
Кому тепер вирішила дошкуляти зима?
Як?
- Чи злякалися люди зими?
-
Заголовок. (Дошкуляння людям)
VІ ч. 7
абзац. Читання напівголосно.
-
Коли зимі стало найприкріше?
- Як
діти зустріли зиму?
- Заголовок. (Зима
і діти)
VІІ
ч. 8 абзац. Читання пошепки.
Кінцівка.
-
Чому заплакала зима?
-
Заголовок.
(Весна недалеко)
Вправи на розвиток швидкого і виразного
читання.
1. Спочатку
читаєте напівголосно на швидкість 20
сек. Зробіть помітку.
2. Знайти і
прочитати окличні речення.
Підсумок уроку
- Яку казку читали? Хто автор?
- Що найбільше сподобалось, що
запам’яталось?
- То доберіть ознаки до зими, яка
вона?
Домашнє завдання.
·
1 і 2 абзаци за 20 сек.
·
6 і 7 абзаци виразне читання.
·
Переказ по частинах.
·
Дібрати з тексту підписи до малюнків.Презентація
Немає коментарів:
Дописати коментар