Урок в 3 класі

Урок літературного читання
Костянтин Ушинський
«Витівки старої зими»

3 – Б клас


Мета: розширити знання учнів про творчість К. Ушинського;
            вдосконалювати навички читання;
            узагальнити знання учнів про зиму, її ознаки;
             розвивати усне мовлення, увагу, мислення;
             виховувати мотивацію до навчання.

І. Організаційний момент.
ІІ. Мовленнєва розминка.            Дихальна гімнастика.
1.     Вдих  носом – затримка дихання – видих через рот.
2.     Робота над скоромовкою.
Дзижчить над житом   жвавий жук.
Бо жовтий він вдягнув кожух.
Набундючивсь бурундук,
Бурундук жбурнув сундук,
Бурундучий сундук – «бух»,
Був сундук – лишився пух.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання .   ( Робота в групах ).
·        Прочитати зачин казки.
·        Яка біда трапилася в родині дідуся?
·        Розкажіть про старших братів Івана. Чим вони схожі між собою?
·        Чому Івану пощастило? Якою він був людиною?
·        Що в казці чарівного? А що могло бути насправді?
·        Прочитати виразно підготовлений уривок
Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
-         Який розділ ми вивчаємо? (Світ літературних казок)
-         Сьогодні ми прочитаємо ще одну казку. Чому вона буде присвячена, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.                                                                                          1
Чудо-сани прилетіли,                                         Білокоса, білолиця.
Скакуни в тих санях білі.                                   Рукавом махає,
     В санях тих сидить цариця                                Сріблом все вкриває.   (Зима)
-          Назвіть зимові місяці.
-         Який зараз місяць?
-         Давайте згадаємо ознаки зими.
На дошці картка з написом зима, навколо картки зі словами: мороз, сніг, хуртовина, замети, іній, спека, вітер, дощ, листопад,бурульки, повінь.
Треба з’єднати ознаки зими зі словом зима.

Робота над новим матеріалом.
1.     Опрацювання статті про К. Д. Ушинського.
Читання мовчки учнями.
-         Де минуло дитинство й гімназійні роки К. Д. Ушинського?
-         Чому видатний педагог вирішив створити нові підручники для дітей?
-         Що відкривають нам дитячі твори Ушинського?
2.     Опрацювання казки К. Ушинського «Витівки старої зими.»
-         Як ви вважаєте, чому в цій казці автор називає зиму старою?

Словникова  робота .
-         Прочитайте в лівому стовпчику слова і доберіть до них тлумачення з правого стовпчика.
Стугоніти  -                      піч, що служить для опалювання приміщення.
Груба  -                            нижній край солом’яної покрівлі, що звисає над стіною.
Стріха  -                            будівля для свійської худоби та птиці, сарай.
Груба  -                             стукати, ударяти по чомусь; утворювати тривалий шум.
Валка  -                            загострений з одного кінця шматок дерева або металу.
Клинок, клин  -    група запряжених кіньми возів, що рухаються один за одним.

Аналіз змісту казки за частинами.
( Робота в парах. )   За заголовками складаємо план.
Іч.  Читання голосно.                    
- Що задумала бабуся - зима?
      - З кого почала? Чому?               - Заголовок. (Задум бабусі-зими)                               2        
  ІІ ч.    Читання напівголосно.
   -  Як бабуся-зима зживала птахів?
   -  Як птахи рятувалися?
   -  Заголовок.       (Зживання птахів)

Фізхвилинка.  1 – 2  -  дружно встали,                              Порубали дружно дрова 1-2, 1-2.
                           Добре спинки порівняли.                          Не стомились – відпочили,
                           3  -  швиденько взяли гирі,                       і за парти тихо сіли.
                           Підняли разів з чотири.
                           Попиляли дружно дрова  1 – 2, 1 – 2.
                                            
 ІІІ ч.   Читання пошепки.
   - На кого тепер накинулась зима?  Як?
   - Чи злякалися звірі?  Як вони пристосувалися до зими?
    - Заголовок.    (Зима і звірі)   
  IV ч. (4 і 5 абзаци).     Дзижчаче читання.
   -  Прочитайте зноску.
- До кого тепер добирається зима?  Як саме?
   -  Куди  мешканці озер і річок поховалися?
  - Заголовок.         (Зима і риби)
 Vч.  6 абзац.   Читання напівголосно.
   -  Прочитайте зноски.
     -  Кому тепер вирішила дошкуляти зима?  Як?
   - Чи злякалися люди зими?
   -  Заголовок.        (Дошкуляння людям)
  VІ ч. 7 абзац.     Читання напівголосно.
   -  Коли зимі стало найприкріше?
   -  Як діти зустріли зиму?
   - Заголовок.        (Зима і діти)                                                                             
VІІ ч.     8 абзац.   Читання пошепки.
                          Кінцівка.
   -  Чому заплакала зима?
   -  Заголовок.      (Весна недалеко)
 Вправи на розвиток швидкого і виразного читання.
1.     Спочатку  читаєте напівголосно на швидкість 20 сек.  Зробіть помітку.
2.     Знайти і прочитати окличні речення.

Підсумок уроку                -   Яку казку читали?         Хто автор?
                                              -   Що найбільше сподобалось, що запам’яталось?
                                              -   То доберіть ознаки до зими, яка вона?

Домашнє завдання.
·        1 і 2 абзаци за 20 сек.
·        6 і 7 абзаци виразне читання.
·        Переказ по частинах.
·        Дібрати з тексту підписи до малюнків.Презентація

Немає коментарів:

Дописати коментар